Polityka zwrotów

Prawo do odstąpienia od umowy

I. Klienci – Konsumenci

  • 1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, chyba że przepisy stanowią inaczej.
  • Informujemy, że prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. w stosunku do umowy:
  • a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • g) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • h) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  • 2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 21 dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie Produktu. Jeżeli umowa obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – termin biegnie od momentu objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części
  • 3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Kacprowicz Sp.z o.o., z siedzibą ul. Orna 67, 05-500 Nowa Wola gm. Lesznowola, Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000985918, nr NIP 1231517531, REGON 522750754, e-mail  sklep@silkavenue.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego do nas pocztą lub drogą elektroniczną na wskazane wyżej adresy.
  • 4. Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu naszego Sklepu internetowego. Skorzystanie ze wzoru formularza nie jest obowiązkowe. Dla skutecznego złożenia oświadczenia wystarczy wskazanie przez Klienta, że odstępuje od Umowy Sprzedaży wraz z podaniem numeru Zamówienia i numeru rachunku bankowego, na który ma zostać dokonana zwrot ceny sprzedaży. Oświadczenie winno być podpisane własnoręcznie przez Klienta.
  • Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy, aby klient przesłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

II. Klienci – Przedsiębiorcy

  • 1. Do Umów Sprzedaży zawieranych pomiędzy Przedsiębiorcami nie ma zastosowania Ustawa o prawach konsumenta.
  • 2. Klient – Przedsiębiorca, nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
  • 3. W przypadku stwierdzenia, że dostarczony Towar nie jest zgodny ze złożonym Zamówieniem lub w dostawie brakuje Towarów Klient – Przedsiębiorca zobowiązany jest spisać protokół w obecności dostawcy z dokładnym opisem w jego treści wszelkich stwierdzonych niezgodności lub braków. Protokół winien być podpisany przez Klienta i dostawce. Wszelkie reklamacje niepotwierdzone protokołem będą uznane za bezpodstawne i nie będą rozpatrywane.  
  • 4. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta – Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia dochodzone łącznie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, której przedmiotem jest Zamówienie, z którego szkoda wynikała lub ostatnia wykonana dostawa w przypadku Zamówień Cyklicznych. 
  • Sklep ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta – Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta – Przedsiębiorcy.
  • 5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem – Przedsiębiorcą rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedającego. 

 

Skutki odstąpienia od umowy

    • 1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w naszym Sklepie internetowym) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa do odstąpienia od niniejszej umowy. 
    • 2. Informujemy, o możliwości wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    • 3. Prosimy o odesłanie Produktu na adres: Kacprowicz Sp. z o.o., Nowa Wola ul. Orna 67, 05-500 niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowano nas o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany jeżeli Produkt zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni. Informujemy, iż klient będzie zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

 

Polityka reklamacji

  • 1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia towarów dopuszczonych do obrotu na rynku Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku wystąpienia wady towarów Kupujący ma prawo do zgłoszenia reklamacji. 
  • 2. Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres: Kacprowicz Sp. z o.o. ul. Orna 67, 05-500 Nowa Wola gm. Lesznowola, bądź drogą korespondencji e-mail na adres: sklep@silkavenue.pl
  • 3. W reklamacji Klient winien jest zawrzeć następujące informacje: opis wady Towaru, dane Klienta, który składa reklamację (imię, nazwisko, adres zwrotny, nr rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot pieniędzy w przypadku odstąpienia od umowy lub obniżenie ceny sprzedaży na podstawie uwzględnionej reklamacji, wniosek  Klienta co do formy załatwienia reklamacji (wymiana Towaru, obniżenie ceny, zwrot  Towaru i ceny sprzedaży).
  • 4. Do reklamacji Klient jest zobowiązany dołączyć dowód zakupu.
  • 5. W przypadku gdy do rozpatrzenia reklamacji konieczne są dalsze informacje, Sprzedawca może żądać od Klienta ich udzielenia oraz dostarczenia zdjęć wadliwego Towaru.    
  • 6. Sprzedawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację Klienta w terminie 7 (siedmiu) dni od daty jej otrzymania.
  • 7. W przypadku nierozpatrzenia przez Sprzedawcę reklamacji ww. terminie, żądanie Klienta uznane za uzasadnione.
  • 8. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego Towaru, koszty dostawy ponosi Sprzedawca.
  • 9. W przypadku gdy wskutek rozstrzygnięcia reklamacji ma nastąpić zwrot ceny za Towary objęte tą reklamacją, środki zostaną przekazywane Klientowi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta w reklamacji.